فضای انتظار


فضای انتظار :

چگونگی به دنیا اوردن فضای معماری به گونه ای که بتواند برانگیزاننده غرور شود و میان انچه ماده یی شده و میان ان کس که به بهره وری از ان پرداخته, پلی بسازد که بر روی ان بتوان دو سویه حرکت کرد,مشروط از عاملیت و عملکرد  است که بدون تدبیر و ابداع تحقق نمی یابد.عاملیت و عملکرد فضا ها را تغییر میدهند و نهایتآ کنش به سوی ان تجربه های زیبائی شناسی را دگرگون خواهد کرد.

 

این صفات موج دار با رویه چمن مصنوعی برای اتاق انتظار بیمارستان کودکان توسط "Alice Hampson  "و "Sebastian Di Mauro" طراحی و ساخته شد.این صفحات موجدار به طور مناسبی با هم جور میباشند.این موجها میخواهند حرکات جنبشی شان با  اسودگی و اسایش توصیف شود.فرم این سطوح موجدار بیان گر آن است که در نقش خود اسرار امیز هستند.

 

 

دولت محلی شهر " Queensland " در برنامه هایش موظف شده است نسبت به هزینه دو درصد از محل بوجه عمومی خود در این زمینه و در تمام مکانهای عمومی به جز زندانها اقدام نماید.

بدون شک طراح به دنبال گشتی فیزیکی " و ایجاد نوعی فضائی پویا و جالب در نظمی شاعرانه است و میکوشد روابطی از فضائی سیال در اتاق انتظار ایجاد کند.

 

 

این صفحات موجدار برقرار کننده جدالی مکالمه برانگیز میباشد و تجردی از تصوری خیالی از فضائی سبز بوسیله چمن مصنوعی میباشد.بدیهی است که نقشی چند گانه خواهد داشت و البته جاذب.و ناظر بدون اینکه کیفیاتش را از دست دهد خواهد توانست در تجریدی مرموز شریک باشد و همچنین طراحی به گونه ای انجام شده که در کنشی متقابل دعوت کننده باشد.

 

 

اتاق انتظار به طور ادراکی فضائی نامرئی است.فضای منفی جمعی را بدون جلال و انزوا توصیف میکند.رمزها بازنمائی نامرئی بودن ادراک را در فضای منفی اساس می بخشند و توسط این رمزها تضمین کردن گمنام ماندن رفتار های شخصی هماهنگ خواهد شد.

 

 

تئاتر به وسیله بر انداختن کنش های متقابل اجتماعی و وارونه کردن نیروی فضاهای منفی قلمروئی به رشد رسیده را ایجاد میکند.بچه ها با بالا رفتن و ایستادن بر روی صندلی های پلاستیکی نوعی بدرفتاری را ایجاد میکنند.این بازی ها عاملیت و عملکرد اتاق های انتظار را تغییر میدهند و نهایتآ کنش به سوی انتظار تجربه های زیبائی شناسی را دگرگون خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: